2η Εκπαιδευτική Εκδρομή:Μέτσοβο-Μετέωρα-Ζαγοροχώρια -Ιωάννινα (Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας)

Το Σχολείο μας πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία τη 2η εκπαιδευτική 4ήμερη εκδρομή του στα Μετέωρα-Μέτσοβο-Ζαγοροχώρια-Ιωάννινα στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας"Σωστή Διατροφή,δείγμα Πολιτισμού,προϊόν Παράδοσης,συντελεστής Υγείας" στις 28-29-30-31 Μαρτίου 2014. Συνοδοί της εκδρομής ήταν η Διευθύντρια κ.Δημουλέα Μαρία και οι καθηγήτριες Μιχαήλου Παντελίτσα και Τζινιέρη Κανέλλα. Αρχικά ανεβήκαμε στα Μετέωρα,στη Μονή του Αγ.Στεφάνου εκεί όπου οι Άνθρωποι συνομιλούν με το Θεό. Το τοπίο έχει ανακηρυχθεί από την ΟΥΝΕΣΚΟ λόγω της ιδιαιτερότητάς του προστατευόμενο.Τόπος διαμονής ήταν το ιστορικό Μέτσοβο, ένα χωριό ζωντανό και ταυτόχρονα θεματοφύλακας των παραδόσεων. Οι Μετσοβίτες είναι πασίγνωστοι για τα προϊόντα τους ιδίως τα τυροκομικά όλα Π.Ο.Π. από την Ευρωπαϊκή Ένωση και οι Μετσοβίτισσες εξακολουθούν να παρασκευάζουν τα ζυμαρικά και τις καταπληκτικές πίτες τους όπως και σε όλα τα Ζαγοροχώρια. Το τοπίο είναι Αλπικό και δένει θαυμάσια με την Ηπειρώτικη πέτρα των σπιτιών. Τη 2η ημέρα επισκεφθήκαμε τα ιστορικά Γιάννενα με τη γραφική λίμνη τους. Γυρίσαμε τα τείχη,το Μουσείο του Ασλάν Πασά, το ονομαστό Σπήλαιο-από τα μεγαλύτερα χερσαία σπήλαια με σταλακτίτες-σταλαγμίτες στον κόσμο και φάγαμε τα παραδοσιακά εδέσματα στο νησάκι της κυρά-Φροσύνης όπου είδαμε και το Μουσείο. Επίσης την 3η ημέρα  επισκεφθήκαμε το Μονοδέντρι όπου με δέος αντικρίσαμε το φαράγγι του Βίκου(το βαθύτερο στον κόσμο) από το εκκλησάκι της Αγ.Παρασκευής και το ομώνυμο Μοναστήρι. Φάγαμε στους γραφικούς Κήπους  όπου είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε την αρχιτεκτονική των σπιτιών, τα παραδοσιακά πετρόκτιστα Γεφύρια και να γευτούμε την τοπική κουζίνα. Στο γυρισμό μας την 4η ημέρα περάσαμε από το γραφικό Περτούλι, φάγαμε στην όμορφη Ελάτη και περάσαμε από τα Τρίκαλα την όμορφη πόλη του Πηνειού. Στην πορεία μας αυτή αποκομίσαμε πολύτιμες γνώσεις για την πολιτιστική μας παράδοση της οποίας μέρος είναι και η διατροφή και διαπιστώσαμε ότι οι ρίζες της χάνονται στα βάθη του χρόνου. Οι αναμνήσεις αυτές θα μας μείνουν αξέχαστες. Ευχαριστούμε  το Πρακτορείο MANESSIS και τον πολύ καλό οδηγό μας τον κο Σωτήρη για τις υπηρεσίες τους.