ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ, ΤΑΞΗ Α'

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ ΣΕΒΑΣΤΗ

ΤΑΞΗ Α1

Τα συναισθήματα μας, οι διαθέσεις μας, ΕΜΕΙΣ ”

Ήταν το θέμα μας για τη φετινή σχολική χρονιά. Είχε στόχο οι μαθητές ν' αποκτήσουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους αναγνωρίζοντας πλέον τα συναισθήματά τους, ν' αποκτήσουν προσωπικούς στόχους που θα τους βοηθήσουν στην πρόοδό τους, να μάθουν να συνεργάζονται ώστε να δημιουργηθεί κλίμα αλληλεγγύης στην τάξη που θα τους ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια στο σχολείο, και τέλος ν' αποκτήσουν σεβασμό στην προσωπικότητα και στην διαφορετικότητα των συμμαθητών τους.
 Οι εργασίες που παρουσιάτηκαν είναι: 

Η σκλαβιά της Ελευθερίας
          Τώρα αρχίζει μια θλιβερή ιστορία
          για ένα κοριτσάκι που το λεγαν Ελευθερία
          το σπίτι της ξεχώριζε από όλα τα άλλα
          επειδή δεν είχε πάντα ψωμί και γάλα
          μισογκρεμισμένο σκοτεινό
          απόμακρο μοναχικό.
          Το ίδιο ξεχώριζε και αυτή
          Επειδή ήταν μαύρη και φτωχή
          Μαύρη και από μελανιές
          Αφού στο σπίτι έτρωγε μπουνιές
         Κάθε φορά που πήγαινε να πει μία λέξη
έτρωγε ξύλο που δεν μπορούσε να αντέξει
          Οι γονείς της ήταν κακοί
μοχθηροί και μισητοί
Στην τάξη τα παιδιά δεν ήταν εντάξει
την κορόιδευαν επειδή ήθελε να πετάξει
Ο διπλανός της έλεγε λόγια για να τη μειώνει
και στο διάλειμμα πάντα μόνη
Ευτυχώς  μία φίλη καλή
της δίνει νόημα στη ζωή
Σοφία το όνομά της
φέρνει χαρά στο πέρασμά της
Ήρθε για να τη σώσει από την κακία
Έτσι βρήκε το δρόμο της η Ελευθερία  

          Από τους δημιουργούς :Ζ. Βασιλική , Κ. Στέλλα , Κ. Παύλος , Γ. Ελένη

και τη βγάζω καθαρή!

Γύρισα στο σπίτι χθες
είχα ένα μεγάλο στρες
πήρα δέκα μαθηματικά
φοβόμουν να το πω στη μαμά
μήπως δεν με αφήσει να βγω με τα παιδιά.
Μ’ έβαλε να διαβάσω πιο σκληρά
ώστε να πάω πιο καλά την επόμενη φορά
κι έτσι πέρασε η βραδιά
δίχως να μου πει μηλιά.
Την επομένη ήταν Κυριακή
ξύπνησα με χαρά πολύ
το συμβάν αυτό είχε ξεχαστεί
έπαιξα υπολογιστή πολύ
όλος ο κόσμος με καλεί
να πάω να παίξουμε μαζί.
Πέρασε και αυτή η βραδιά
αύριο μια νέα μέρα ξεκινά!

Δ. ΠΕΤΡΟΣ, Κ. ΕΦΗ, ΑΙΒ. ΒΙΚΥ.


Τα Συναισθήματα….


Η αγάπη είναι παντοτινή
Δεν έχει όρια, δεν έχει αντοχή
Θέλει εμπιστοσύνη, θέλει σεβασμό
Ο κάθε άνθρωπος λέει σ’ αγαπώ

Θυμό σου προκαλεί η ταραχή
Η άρνηση και η προσβολή
Αποτέλεσμα είναι η σιωπή
Είναι και η εκδίκηση

Στον φόβο νιώθεις απειλή
Θέλεις μόνο να σωθείς
Οι χτύποι τις καρδιάς χτυπάνε δυνατά
Από την απειλή που σε κυνηγά

Η χαρά έρχεται ξαφνικά
Βρίσκει τρόπο και ξεσπά
Όλα είναι δυνατά
Δεν υπάρχει στεναχώρια πια

Νεφέλη Δ, Καλλιόπη Κ, Σωτήρης Β, Νικόλας Ζ.

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

Αν είσαι μαύρος,
Αν είσαι άσπρος,
Αν είσαι Άγγλος,
Αν είσαι Γάλλος,
Ό,τι κι αν είσαι είναι σωστό
Το ίδιο χαίρεσαι
Το ίδιο λυπάσαι
Το ίδιο γελάς
Το ίδιο κλαις
Μα δεν υπάρχουν διαφορές
Κάποιοι σ'αγαπούν
Κάποιοι σε μισούν
Κάποιοι σε στηρίζουν
Κι άλλοι τρέχουν από σένα να σωθούν
Θέλεις αγάπη
Θέλεις ζωή
Όπως όλοι οι άνθρωποι στη γη
Θέλεις φροντίδα
Θέλεις στοργή
Σαν ένα μικρό παιδί
Ζήσε αυτό που θες χωρίς αναστολές
Πες αυτό που θες χωρίς υπεκφυγές                                                
Η αισιοδοξία και η χαρά
Σε πάνε πάντα μπροστά
....................................................
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Α
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Κ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ


Ο άνθρωπος και τα συναισθήματα

Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα παραδεισένιο νησί, στο οποίο  ζούσαν όλα τα συναισθήματα που μπορεί να νιώσει ένας  άνθρωπος. Το νησί αυτό χωριζόταν σε δύο μεριές. Την <<Καλή>> και την <<Κακή>>. Στην <<Καλή>> μεριά κατοικούσαν η Αγάπη, η Χαρά, η Ευτυχία και ο Ενθουσιασμός. Στην <<Κακή>> μεριά ζούσαν η Εχθρότητα, ο Θυμός, το Μίσος και η Βία. Και στη μέση βρισκόταν η Ισορροπία.
Το νησί αυτό, δεν ήταν πάντα χωρισμένο. Πιο παλιά, δεν υπήρχε <<Καλή>> και <<Κακή>> μεριά, αλλά ζούσαν όλα τα συναισθήματα μαζί. Κάποτε όμως, ο αρχηγός των <<κακών>> συναισθημάτων, ο Θυμός, συγκαλεί σε συμβούλιο και αρχίζει να βγάζει λόγο. <<Φτάνει πια αυτή η φιλία μαζί τους! Δεν μπορούμε να ζούμε και να συνεργαζόμαστε άλλο με το Καλό! >>έλεγε νευριασμένος ο Θυμός. Ξαφνικά, παίρνει το λόγο το Μίσος και κατακόκκινο από τα νεύρα του φωνάζει: <<Εμείς είμαστε οι κυρίαρχοι του νησιού και όχι το Καλό!!!>>.
Η Βία επιτίθεται σαν λιοντάρι και μαζί με την Εχθρότητα προκαλούν πανικό. Με όλη τους τη δύναμη φωνάζουν ότι ο μεγαλύτερος εχθρός τους είναι το Καλό.
Ο πόλεμος συνεχιζόταν για πολλούς μήνες! Το νησί λόγω του πολέμου είχε αλλάξει όψη. Τα λουλούδια και όλα τα φυτά είχαν μαραθεί, τα δέντρα είχαν καταστραφεί, τα ζώα είχαν εξαφανιστεί και μαύρα σύννεφα είχαν κρύψει τον ήλιο κάνοντας το νησί θεοσκότεινο. Τίποτα δεν ήταν όπως πρώτα!
Τότε η Ευτυχία και η Χαρά, προβληματισμένες  με την κατάσταση αυτή, είπαν: <<Είμαστε τόσα χρόνια μαζί και ζούμε στον ίδιο χώρο χωρίς κανένα πρόβλημα! Μπορούμε να βρούμε μία λύση και να συμβιβαστούμε! Δεν είναι καιρός για πολέμους και εχθρότητες!>>.
Έτσι λοιπόν, η Αγάπη μην αντέχοντας άλλο αυτήν την κατάσταση παίρνει το λόγο: <<Είναι ανάγκη για εμάς αλλά και για το νησί μας να φέρουμε και πάλι την ειρήνη και την ομόνοια.  Πρέπει να γίνουμε όλοι ένα! Δεν βλέπετε ότι ο πόλεμος έχει καταστρέψει τη ζωή μας.. Δεν έχουμε να φάμε, το νησί μας έχει καταστραφεί, ζούμε με έναν φόβο και έχει χαθεί το γέλιο και η εμπιστοσύνη. Ο πόλεμος μας έχει κατασπαράξει!>>.
Τα λόγια της Αγάπης έπεσαν στο κενό. Η μανία των κακών ήταν τόσο μεγάλη που σε καμία περίπτωση δεν ήθελαν να συμφιλιωθούν. Η θέλησή τους για κυριαρχία ήταν τόσο μεγάλη που είχε σβήσει όλες τους τις αναμνήσεις από τον παλιό ειρηνικό καιρό. Ο Ενθουσιασμός συνειδητοποιώντας ότι τα παλιά χρόνια δεν πρόκειται να ξαναέρθουν λέει: <<Δεν γίνεται ο λύκος και το πρόβατο να ζουν στο ίδιο κλουβί. Είμαστε διαφορετικά συναισθήματα τα οποία όμως πρέπει αναγκαστικά να ζούμε στον ίδιο χώρο, στον ίδιο άνθρωπο. Αυτό που πρέπει να κάνουμε ωστόσο, εμείς τα συναισθήματα του καλού, είναι να διαχωρίσουμε  τη θέση μας και να μείνουμε ενωμένοι σε μία πλευρά, στο ίδιο όμως νησί! Οι πράξεις σας είναι αυτές που θα μετριάσουν τα κακά συναισθήματα και όχι ο πόλεμος. Έργο σας και  σκοποί σας είναι με τον καιρό να εξαφανιστούν τα κακά συναισθήματα επειδή το ίδιο σας το νησί δεν θα τα θέλει, επειδή ο ίδιος ο άνθρωπος δεν θα τα νιώθει>>.
Από τότε τα συναισθήματα του καλού και του κακού ζούσαν σε ισορροπία και το νησί πότε παρουσίαζε τα καλά και πότε τα κακά.

Δ. Πέτρος, Κ. Έφη, Αϊβ. Βίκυ, Β. Σωτήρης, Ζ. Νικολέτα, Α. Δημήτρης, Αντ. Δημήτρης, Ζ. Νικόλας, Γ.Ελένη,  Κ. Αναστάσης,


 Παρουσιάστηκαν και βιντεοσκοπήθηκαν ένα θεατρικό δρώμενο και μία θεατρική παράσταση σκηνογραφημένες και σκηνοθετημένες από τους μαθητές. Λόγω της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα  σύμφωνα με το άρθρο 2 στοιχ. α' του νόμου 
2472/1997 δεν μπορούν ν' αναρτηθούν στο διαδίκτυο.

     Τα βίντεο βρίσκονται στο αρχείο του σχολείου.

.............................................................................................................
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α ΤΑΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 
(ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΚΑΡΥΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ)




ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΙΧΑΗΛΟΥ ΠΑΝΤΕΛΙΤΣΑ ΠΕ15
ΤΑΞΗ; Α2

Προστατεύω τον εαυτό μου: α) σε σχέση με τη διατροφή μου, β) από ατυχήματα γ) από καταστάσεις βίας
Α)Προστατεύω τον εαυτό μου σε σχέση με τη διατροφή μου.

            Η υγεία αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ευτυχία και την πρόοδο του κάθε ανθρώπου και της κοινωνίας. Για αυτό η προστασία της υγείας είναι υποχρέωση του ατόμου και της κοινωνίας. Είναι προτιμότερο να δίνετε έμφαση στη πρόληψη των ασθενειών και των παθήσεων πάρα στη θεραπεία τους, η οποία σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι αδύνατη. Ένας από τους παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία του ανθρώπου είναι η διατροφή, για αυτό τα παιδιά πρέπει να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες. Πρέπει να γνωρίζουμε πως πρέπει να τρώμε, ποια είναι η καλή συμπεριφορά στο τραπέζι και ποια είναι η κατάλληλη ποσότητα που αναλογεί σε κάθε ηλικία. Να μάθουμε να μασάμε τη τροφή μας πολύ καλά. Αυτό μας βοηθάει να τρώμε λιγότερο. Τρώμε αργά και μασάμε πολύ καλά την κάθε μπουκιά, δηλαδή τουλάχιστον 15-20 φορές πριν την καταπιούμε. Δεν παραλείπουμε το πρωινό. Ένα σωστό και υγιεινό πρωινό πρέπει να είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά βιταμίνες και μέταλλα ώστε να προσφέρει σωματική ψυχική και πνευματική υγεία.
Τρώγε το πρωί σα βασιλιάς το μεσημέρι σα πρίγκιπας και το βράδυ σα ζητιάνος. Εκτός από το πλούσιο πρωινό, αν είναι δυνατό, να έχουμε πολλά μικρά γεύματα. Να πίνουμε χυμούς και να τρώμε φρούτα. Στο μεσημεριανό να υπάρχει πάντοτε σαλάτα με ωμά ή βραστά λαχανικά. Να προτιμάμε ψωμί ολικής άλεσης και πλήρη δημητριακά. Να μην παραλείπουμε τα γαλακτοκομικά, να έχουμε τουλάχιστον 3-4 ισοδύναμα από την ομάδα του γάλακτος. Να αποφεύγουμε την κατανάλωση αναψυκτικών που δε μας ξεδιψούν και μας φορτώνουν με περιττή ζάχαρη και θερμίδες. Να πίνουμε 6-8 ποτήρια νερό την ημέρα. Να αποφεύγουμε τα τηγανιτά και τα λίπη, να προτιμάμε ελαιόλαδο σε μικρές ποσότητες και ωμό. Να τρώμε θαλασσινές τροφές τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα. Να συνηθίσουμε σε κάθε γεύμα να έχουμε από όλε τις ομάδες τροφίμων στις αναλογίες που χρειαζόμαστε για να παίρνουμε όλα τα θρεπτικά συστατικά.
Και τέλος να μάθουμε να μην ξαπλώνουμε μόλις φάμε καθώς πρέπει να περάσουν τουλάχιστον 2 ώρες για να αποφύγουμε τον κίνδυνο της παλινδρόμησης και τα προβλήματα στον οισοφάγο.

Καλό θα ήταν να μην παραλείπουμε τα παρακάτω:
ΓΑΛΑ
Το γάλα και τα γαλακτοκομικά είναι προϊόντα πλούσια σε ασβέστιο το οποίο βοηθάει στο να έχουμε γερά οστά και δόντια και στην πρόληψη της οστεοπόρωσης στους ενήλικες. Ακόμη περιέχουν πρωτεΐνες απαραίτητες για την ανάπτυξη και τη λειτουργία του οργανισμού καθώς και βιταμίνες Β. Επιβάλλεται λοιπόν να καταναλώνουμε 5 ισοδύναμα την ημέρα. Επειδή τα λιπαρά που περιέχει το γάλα ανήκουν στα κορεσμένα λιπίδια πρέπει οι ενήλικες που πίνουν καθημερινά γάλα να προτιμούν αυτό με μειωμένα λιπαρά. Για τα νεογέννητα θεωρείται πολύ σημαντικός ο μητρικός θηλασμός, αφού προσφέρει αντισώματα, πολύτιμα θρεπτικά συστατικά και παρέχει ορμόνες που βοηθούν στη σωστή ανάπτυξη.
ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ
Πρέπει να καταναλώνουμε 5 ισοδύναμα φρούτα και λαχανικά την ημέρα αφού: α) δεν περιέχουν καθόλου λιπαρά, επομένως δεν επιβαρύνουν τον οργανισμό με λιπίδια β) παρέχουν λίγες θερμίδες γ) είναι σημαντική πηγή φυτικών ινών που βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου, καθώς και βιταμίνης C που την βρίσκουμε στα ακτινίδια και τα πράσινα φρούτα και διατηρεί σε καλή κατάσταση το ανοσοποιητικό σύστημα, μας προστατεύει από το σκορβούτο και βοηθάει στη σωστή απορρόφηση του σιδήρου και του ασβεστίου και μετάλλων απαραίτητων στον οργανισμό δ) περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες που προστατεύουν τον οργανισμό από τη φθορά ε) έχουν υψηλό βαθμό κορεσμού δηλαδή νιώθεις άμεσα γεμάτο το στομάχι και δεν αναζητάς σύντομα τροφή με αποτέλεσμα να μην παίρνεις πολλές θερμίδες.
ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΚΑΙ ΨΩΜΙ
Το ψωμί και τα δημητριακά ολικής άλεσης έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες οι οποίες είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του εντέρου και την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Επίσης προστατεύουν από το καρκίνο του παχέως εντέρου, την αρτηριοσκλήρυνση, την χολολιθίαση και την παχυσαρκία. Επιπλέον περιέχουν βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία (ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο φώσφορο) και μικρές ποσότητες πρωτεΐνης.
ΚΡΕΑΣ ΨΑΡΙ
Το κρέας μας δίνει πρωτεΐνες καλής ποιότητας που δημιουργούν τα κύτταρα του σώματος και σίδηρο που είναι πολύ σημαντικό ανόργανο μέταλλο. Οι ενήλικες πρέπει να τρώνε κρέας μία φορά την εβδομάδα, ενώ τα παιδιά δύο έως τρεις, επειδή είναι σε ανάπτυξη. Επίσης πρέπει να τρώμε δύο φορές την εβδομάδα παχιά ψάρια για τα ω-3 λιπαρά οξέα και για το ιώδιο που μόνο αυτά μας δίνουν.
ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ
Το ελαιόλαδο περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που δρουν ευεργετικά στη χοληστερόλη και μας προστατεύουν από διάφορες μορφές καρκίνου. Επίσης περιέχει βιταμίνες A, D, E, K καθώς και πολύτιμες αντιοξειδωτικές ουσίες γι αυτό πρέπει να το προτιμάμε στη διατροφή μας.

Β) Προστατεύω τον εαυτό μου από ατυχήματα

Πρόληψη παιδικών ατυχημάτων στο σπίτι και στο σχολείο
Τα ατυχήματα είναι η κύρια αιτία του τραυματισμού στα παιδιά. Η κύρια αιτία των ατυχημάτων στο σπίτι ή στο σχολείο είναι η αμέλεια. Τα μικρά παιδιά είναι από τη φύση τους γεμάτα περιέργεια και δεν έχουν ανεπτυγμένη την αίσθηση του κινδύνου, γι' αυτό και είναι ιδιαίτερα επιρρεπή στα ατυχήματα.
Για τους λόγους αυτούς, είναι σημαντικό να μάθουν από μικρή ηλικία να προστατεύουν τον εαυτό τους και να μην τον θέτουν σε κίνδυνο.

Τι πρέπει να γνωρίζετε;
Κρατήστε παιχνίδια και εμπόδια μακριά από τα σημεία που κινούνται τα παιδιά.
Ποτέ μην αφήνετε τα μωρά αφύλακτα σε υπερυψωμένες επιφάνειες, (κρεβάτια, τραπέζια).
Ελέγξτε την επιφάνεια του δαπέδου για φθορά.
Κρατήστε το πάτωμα στεγνό.
Παράθυρα και οι πόρτες πρέπει να είναι κλειδωμένα για να αποφευχθούν ατυχήματα με τα παιδιά.
Πρέπει να μάθουμε στα παιδιά μας τη σωστή οδική συμπεριφορά. Κρατάμε πάντα τα μικρά παιδιά από το χέρι και τα έχουμε από τη μέσα πλευρά του πεζοδρομίου. Και μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά μαθαίνουν παρατηρώντας, γι' αυτό πρέπει να τους δίνουμε το καλό παράδειγμα, ακολουθώντας οι ίδιοι τους κανόνες της σωστής οδικής συμπεριφοράς.
Εφόσον πηγαίνουμε τα παιδιά στο σχολείο με το αυτοκίνητο, πρέπει να τους μάθουμε να κάθονται πάντα στο πίσω κάθισμα, δεμένα με τον σωστό τρόπο.
Να εξηγήσουμε στα παιδιά ότι δεν θα πρέπει να βγάζουν το κεφάλι τους έξω από το παράθυρο του αυτοκινήτου γιατί εάν κάνουν κάτι τέτοιο, ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος είναι μεγάλος. Στην περίπτωση που τα παιδιά πηγαίνουν με σχολικό λεωφορείο, πρέπει το ίδιο το σχολείο, αλλά και εμείς οι γονείς, να τους εξηγήσουμε γιατί πρέπει και εκεί να φοράνε τη ζώνη ασφαλείας και να προσέχουν πολύ την ώρα που μπαίνουν και βγαίνουν από το λεωφορείο.
Αν τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο με ποδήλατο να φορούν πάντα κράνος και τον απαραίτητο εξοπλισμό, κατάλληλα προσαρμοσμένο στον σωματότυπό τους, καθώς και να γνωρίζουν καλά και να ακολουθούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.
Τα παιδιά που πηγαίνουν με τα πόδια στο σχολείο πρέπει να φορούν ανοιχτόχρωμα ρούχα ή ρούχα με ένθετο ανακλαστικό υλικό, για να διακρίνονται από τους διερχόμενους οδηγούς, ειδικότερα το βράδυ.
Όλα τα σχολεία πρέπει συνεχώς να ελέγχουν τις κτιριακές τους εγκαταστάσεις ώστε να είναι ασφαλείς για τα παιδιά που στεγάζουν.
Στην αρχή κάθε σχολικού έτους πρέπει να γίνεται μια ανοικτή συζήτηση μεταξύ δασκάλων και μαθητών, για θέματα πρόληψης παιδικών ατυχημάτων, κυρίως στους σχολικούς χώρους.
Η ύπαρξη συστήματος πυρασφάλειας είναι απαραίτητη σε κάθε σχολείο. Επιπλέον, θα πρέπει κάθε χρόνο να γίνεται άσκηση ασφαλούς εγκατάλειψης του κτιρίου σε περίπτωση φωτιάς.
Σε περίπτωση σεισμού υπάρχει μεγάλος κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος όχι μόνον εξαιτίας της σεισμικής δόνησης αλλά και λόγω του πανικού που δημιουργείται. Μόνος τρόπος για την προσπάθεια ελέγχου μιας τέτοιας κατάστασης είναι η πραγματοποίηση σε τακτά χρονικά διαστήματα ασκήσεων σεισμού.
Όλα τα σχολεία πρέπει να διαθέτουν πλήρες φαρμακείο για την παροχή Α' Βοηθειών, με κάποιον υπεύθυνο γι' αυτό και, αν είναι δυνατόν, έναν νοσηλευτή ή μια νοσηλεύτρια. Σημαντικό είναι ακόμη οι γονείς να ενημερώσουν έγκαιρα το ιατρείο του σχολείου εάν το παιδί τους τυχαίνει να έχει κάποια αλλεργία.
Την ώρα του διαλείμματος πρέπει πάντα να είναι παρόντες κάποιοι υπεύθυνοι.
Εάν το σχολείο διαθέτει παιδική χαρά ή γυμναστήριο, πρέπει να γίνεται συνεχής έλεγχος, ώστε το υλικό (κούνιες, τσουλήθρες, μονόζυγα, μπασκέτες) και ο γύρω χώρος να πληρούν τους κανόνες ασφαλείας
Το ατύχημα μπορεί να αποφευχθεί. Αν όμως συμβεί, παραμείνετε ψύχραιμοι και καλέστε αμέσως για βοήθεια.

Γ) προστατεύω τον εαυτό μου από καταστάσεις βίας

Τι είναι το bullying
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση.
Πώς εμφανίζεται
Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, ντροπιαστικά σχόλια), του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα), του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές), του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).
Κύρια χαρακτηριστικά του σχολικού εκφοβισμού
1. πρόθεση από το παιδί - δράστη να βλάψει, να κάνει ζημιά στο παιδί - στόχο – θύμα
2. έλλειψη συχνά δικαιολογίας για την πράξη
3. επανάληψη της συμπεριφοράς
4. ικανοποίηση που αντλεί ο δράστης από τη βλάβη του θύματος.
Πώς επηρεάζει τα θύματα
Με βάση τα αποτελέσματα μιας μελέτης που πραγματοποίησε η Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου σε συνεργασία με την Παιδαγωγική σχολή του Α.Π.Θ., το 29% των μαθητών έχει υποστεί κάποια μορφή εκφοβισμού εντός του σχολικού περιβάλλοντος με συχνότητα δύο ως τρεις φορές το μήνα ή και περισσότερο. Τα αγόρια είναι πιο συχνά θύτες και θύματα εκφοβιστικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στο σχολικό περιβάλλον σε χώρους χωρίς επίβλεψη από τους εκπαιδευτικούς, όπως η αυλή, ο διάδρομος και η τάξη κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Η κατάσταση αυτή μπορεί να επηρεάσει την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και τη διαδικασία της μάθησης. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά που γίνονται θύματα σχολικού εκφοβισμού αρχικά νοιώθουν φόβο, απόγνωση και παρουσιάζουν τάσεις φυγής. Αισθάνονται ότι απειλούνται, τρομάζουν, αρνούνται να πάνε σχολείο και παρουσιάζουν συμπτώματα σχολικής φοβίας. Μπορεί επίσης να γίνουν επιθετικά και νευρικά, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου τα ίδια τα παιδιά-θύματα μπορούν να γίνουν θύτες σε άλλα παιδιά ή στα αδέρφια τους στο σπίτι

Αντιμετώπιση
Τα θύματα εξομολογούνται το γεγονός του εκφοβισμού συχνότερα σε φίλους τους. Έτσι οι γονείς συνήθως δεν αντιλαμβάνονται το πρόβλημα και δηλώνουν άγνοια. Αν όμως οι γονείς εντοπίσουν κάποιο από τα προαναφερθέντα συμπτώματα και υποψιάζονται ότι το παιδί τους έχει πέσει θύμα εκφοβισμού κρίνεται αναγκαίο να προσεγγίσουν το παιδί και να αντιδράσουν απευθυνόμενοι αρχικά στους εκπαιδευτικούς. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το παιδί να αισθανθεί ότι έχει στήριγμα τους γονείς του και το σχολείο. Επιπλέον, οι ειδικοί επιμένουν ότι τα παιδιά πρέπει να μη φοβούνται, να έχουν το θάρρος της γνώμης και να μάθουν να «αντιδρούν».
Η ανάγκη εντοπισμού και επίλυσης των κοινωνικών προβλημάτων που σχετίζονται με τη νεανική εγκληματικότητα είναι μεγάλη. Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ακολουθήσουν ενιαία γραμμή για την αντιμετώπιση της βίας με μέτρα όπως: η ενθάρρυνση των νέων για συμμετοχή τους στα κοινά και στον αθλητισμό, η προβολή σωστών προτύπων συμπεριφοράς, αλλά και η συνεργασία με φορείς που αγωνίζονται για την εξάλειψη της νεανικής παραβατικότητας.

Διαδικτυακός εκφοβισμός
Ο Διαδικτυακός Εκφοβισμός συνήθως έχει τη μορφή ενός εκφοβιστικού, ρατσιστικού, προσβλητικού ή πρόστυχου ηλεκτρονικού μηνύματος, φωτογραφίας ή βίντεο. Κάποιες φορές o εκφοβισμός μπορεί να οδηγήσει στο να περιθωριοποιηθούν και να αποκλειστούν άτομο ή άτομα από άλλους.
Ο Διαδικτυακός Εκφοβισμός διαφέρει από τα άλλα είδη εκφοβισμού αφού επεμβαίνει στον προσωπικό χώρο του παραλήπτη. Ο εκφοβισμός αυτός είναι δύσκολο να περιοριστεί, αφού δεν υπάρχει περιορισμός ούτε των μηνυμάτων που διανέμονται ηλεκτρονικά, ούτε του αριθμού των παραληπτών που μπορούν να γίνουν δέκτες αυτών των μηνυμάτων. H σύγχρονη έρευνα έχει δείξει ότι το σχολείο, όταν υπάρχει πληροφόρηση και ενημέρωση του προσωπικού, μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα .
Πού μπορεί να συμβεί:
Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail)
Στα δωμάτια συναντήσεων (chat rooms)
Σε σελίδες διαμοιρασμού και προβολής βίντεο
Σε ιστολόγια (blogs) ή άλλες ιστοσελίδες που στοχεύουν να βλάψουν άτομα

Αντιμετώπιση:

Εάν πέσουμε θύμα εκφοβισμού, σταματάμε αμέσως την επικοινωνία με το θύτη.
Εμπιστευόμαστε στους γονείς μας ή σε κάποιο ενήλικα τον εκφοβισμό που έχουμε δεχθεί.
Δεν προωθούμε εκφοβιστικά μηνύματα.
Αν γνωρίζουμε κάποιο φίλο που είναι θύτης τον συμβουλεύουμε να σταματήσει.
Φιλτράρουμε ηλεκτρονικά μηνύματα από άτομα που μας παρενοχλούν και μπλοκάρουμε την πρόσβασή τους στο κοστολόγιο μας.
Αναφέρουμε στη διεύθυνση του σχολείου και το σχολικό σύμβουλο και, αν χρειαστεί, στην αστυνομία.
Οι γονείς οφείλουν να είναι κοντά στο παιδί τους και να δημιουργούν κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης. 










ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Μ. Δημητροκάλη
                                        Α3

    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΄΄Ζούμε μαζί΄΄

- Μετά την ένταξη του μαθήματος των ΄΄βιωματικών δράσεων΄΄ στο πρόγραμμα μαθημάτων της Α΄ Γυμνασίου, οι μαθητές του τμήματος Α3 εργάστηκαν για την θεματική ενότητα ΄΄Ζούμε μαζί΄΄ ως εξής:

- Το γενικό θέμα ΄΄ Η τάξη μας, μία μικρή κοινωνία΄΄, χωρίστηκε σε τρεις μικρότερες ενότητες:

1) Η ζωή στο σχολείο, ποιοι είμαστε εμείς, τα όνειρα, τα σχέδιά μας, οι προτιμήσεις μας...
2) Τα προβλήματα και η αναζήτηση κάθε φορά των κατάλληλων λύσεων...
3) Το μεγάλο πρόβλημα της βίας, στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον...


- Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας, έγινε η επιλογή συντονιστή, η πρώτη συζήτηση για τα θέματα που θα τους απασχολήσουν κατά την διάρκεια της χρονιάς στο συγκεκριμένο project.
Από τις συζητήσεις που έγιναν στην τάξη, οι μαθητές κατάλαβαν πως η ευθύνη για την παρουσίαση εργασιών δεν είναι μόνο ατομική αλλά συλλογική και αφορά σε όλα τα μέλη μίας ομάδας.

Η παρουσίαση και ο σχολιασμός προσωπικών συναισθημάτων, η διαχείριση συγκρούσεων, η στάση μας απέναντι στον θυμό, τον φόβο, την απόρριψη, την απογοήτευση, η ανάγκη να προσπαθήσουμε για το καλύτερο ήταν τα θέματα που δημιούργησαν ανταλλαγές ιδεών και κάποιες φορές διαφωνιών στην τάξη.

Ιδιαίτερη σημασία, με σχετικές εργασίες, δόθηκε στο θέμα του σχολικού και κοινωνικού εκφοβισμού (bullying), όπου όλοι ανέφεραν απόψεις και εμπειρίες.

Τέλος, η συγκέντρωση και ταξινόμηση του υλικού για την παρουσίαση των εργασιών των ομάδων έγινε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και φροντίδα από όλους τους μαθητές

* Όλες οι εργασίες του Α3 παρουσιάζονται στον χώρο έκθεσης εργασιών PROJECT του σχολείου μας.






Δεν υπάρχουν σχόλια: